حسابداری آنلاین آمرال

بورس در این هفته احتمالا به این علت سقوط می کند

16 تیر 1402 دسته بندی : اخبار
در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه بورس هفته سوم تیرماه ۱۴۰۲ صعود می کند یا سقوط پرداخته شده است.پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده، به علت پویایی بازار و تأثیرات مختلفی که بر آن می‌گذرد، به نوعی پیش بینی نسبی و دارای عدم قطعیت است. اما با توجه به شرایط کنونی بازار و تحلیل روند های قبلی، می‌توان به برخی از عوامل مؤثر پرداخت:

تأثیر وضعیت بازار جهانی: اخبار و شاخص های بازارهای جهانی از جمله بازارهای آمریکا و اروپا، تأثیر بسزایی بر بازار سرمایه ایران دارند. بنابراین، پیش بینی وضعیت بازار جهانی نیز بر بهبود یا ترازماندگی بازار سرمایه ایران تأثیر می‌گذارد.

تأثیر اخبار داخلی: اخبار داخلی از جمله تصمیمات سیاسی، اقتصادی و صنعتی، تأثیر زیادی بر بازار سرمایه دارند. در نتیجه، اخبار مرتبط با شرکت ها، بخش های مختلف اقتصادی و سیاست های دولت می‌تواند به تغییرات بازار سرمایه ایران منجر شود.

تحولات بازار داخلی: عوامل داخلی بازار ایران نیز در تعیین وضعیت بازار سهم دارند. به عنوان مثال، وضعیت شرکت‌های بزرگ، تغییرات نرخ ارز، نرخ سود و سودآوری شرکت‌ها، نرخ جریان نقدینگی و تحولات قیمتی سهام از جمله عواملی هستند که بر تغییرات بازار سرمایه تأثیر دارند.

با توجه به این عوامل، با توجه به شرایط کنونی بازار و روند های قبلی، می‌توان پیش بینی کرد که با توجه به برخی از تحلیل های اقتصادی و مؤشرهای بازار، احتمال رشد بازار در هفته آینده وجود دارد، اما این پیش بینی دارای عدم قطعیت است و همیشه باید به تحلیل های دقیق تر و بروزرسانی های مرتب در این زمینه توجه شود.

علی فراقی: منفی
با توجه به پیش بینی این کارشناس، به نظر می‌رسد که در هفته آینده بازار سهام به سمت حرکت منفی و کاهشی می‌رود. عدم تثبیت بالای محدوده دو میلیون دویست هزار واحد و عدم همراهی حجم مناسب و قابل قبول در این بازه، همراه با ضعف روز چهارشنبه، نشان دهنده این است که بازار در معرض خطر کاهش قیمت قرار دارد.

همچنین، توجه این کارشناس به نمادهای صرفا دلاری به عنوان نمادهای ضعیف و نمادهای تک سهام ریالی به عنوان نمادهای مساعد، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌های کوچک و جزئی از بازار هستند. همچنین، شاخص هموزن بیانگر این است که سهم‌های کوچک تر در هر صنعت، می‌توانند بیشترین بازدهی را برای سهامداران بسازند.

با این حال، باید توجه داشت که شرایط بازار همواره به تحلیل و بررسی دقیق نیاز دارد و نمی‌توان به صورت قطعی و با تکیه بر دیدگاه‌های شخصی، پیش‌بینی کرد که بازار در آینده چگونه عمل خواهد کرد. برای تصمیم‌گیری درست در مورد سرمایه‌گذاری در بازار سهام، باید به عوامل مختلفی که ممکن است تأثیرگذار باشند، توجه کرد و تحلیل دقیقی از شرایط بازار ارائه داد.

مهران رضوانی: متعادل
با توجه به پیش‌بینی این کارشناس، به نظر می‌رسد که در هفته آینده بازار سهام به سمت متعادلی حرکت کند. شاهد رشد قیمت دلار به محدوده بالای ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد بودن، می‌تواند تحرکات مثبتی در سهم‌های شاخص‌ساز دلاری ایجاد کند. با این حال، باید توجه داشت که حرکت صعودی قدرتمندی از دلار در هفته آینده احتمالاً نخواهیم دید و بنابراین بازار به صورت متعادل به کار خود ادامه خواهد داد.

همچنین، توجه شما به این نکته که سهم‌های کوچک می‌توانند بیشترین بازدهی را برای سهامداران بسازند، نشان دهنده این است که سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌های کوچک و جزئی از بازار هستند.

با توجه به پیش‌بینی شما، گروه‌های مستعد شامل ساختمانی، لوازم خانگی و سیمانی هستند. با این حال، باید توجه داشت که شرایط بازار همواره به تحلیل و بررسی دقیق نیاز دارد و نمی‌توان به صورت قطعی و با تکیه بر دیدگاه‌های شخصی، پیش‌بینی کرد که بازار در آینده چگونه عمل خواهد کرد. برای تصمیم‌گیری درست در مورد سرمایه‌گذاری در بازار سهام، باید به عوامل مختلفی که ممکن است تأثیرگذار باشند، توجه کرد و تحلیل دقیقی از شرایط بازار ارائه داد.

ویدا مهاجر: منفی
با توجه به پیش بینی این کارشناس، به نظر می‌رسد که دیدگاه وی در مورد وضعیت بازار سهام در حال حاضر منفی است و با توجه به حجم و ارزش معاملات کم و عدم وجود اخبار مثبت، این دیدگاه قابل درک است.

همچنین، توجه شما به تک سهم ها و سهم های کوچک و استقبال بیشتر از آن‌ها، نشان دهنده این است که سرمایه‌گذاران در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌های کوچک و جزئی از بازار هستند.

با این حال، باید توجه داشت که شرایط