حسابداری آنلاین آمرال

نرم افزار صدور فاکتور رسمی و خداحافظی با جریمه های سنگین مالیاتی!

19 تیر 1402 دسته بندی : حسابداری
اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن به تعریف فاکتور رسمی بپردازیم، باید بگوییم فاکتوری است که بر اساس قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم شده و مورد تایید اداره دارایی باشد. چنانچه صاحبان کسب و کار از صدور فاکتور رسمی سرباز بزنند، مشمول جریمه های سنگین مالیاتی می شوند که در نهایت می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

در مقابل اما فاکتور غیررسمی، تنها برای ارائه به مشتریان صادر شده و نیازی به در نظر گرفتن استانداردهای مورد تایید دارایی، در ثبت آن نیست. مانند فاکتور آنلاین با مهر که توسط یک شرکت کوچک برای مشتریان صادر می گردد.
بر اساس ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، تمامی مؤدیان مکلف به صدور فاکتور رسمی در قبال عرضه کالا یا خدمات هستند. بنابراین نیاز به یک نرم افزار صدور فاکتور دارند تا بر اساس الزامات و قوانین اداره دارایی اقدام به ثبت فاکتورها نمایند.
مهم ترین نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم به شرح ذیر است:

۶ ویژگی مهم و اساسی در رابطه با صدور فاکتور رسمی مورد تایید اداره دارایی
شرایط مورد نیاز برای تایید فاکتور رسمی توسط اداره دارایی
همان طور که پیش تر گفتیم تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، موظف به صدور فاکتور رسمی بوده و به یک نرم افزار صدور فاکتور نیاز دارند.
اما... مهم ترین ویژگی هایی که این فاکتور باید داشته باشد تا مورد تایید سازمان دارایی قرار بگیرد عبارت است از:
ثبت مشخصات کامل فروشنده

فرقی نمی کند فروشنده فردی حقیقی یا حقوقی باشد، در هر صورت نیاز است که مشخصات کامل از جمله: کد ملی، آدرس، کدپستی، شماره تلفن و... در فاکتور قید شود.
ثبت مشخصات کامل خریدار

اطلاعات کامل خریدار یا مشتری اعم از: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، آدرس و کدپستی، تلفن تماس، شماره اقتصادی و ثبت نیز لازم است در داخل فاکتور به درستی ثبت گردد.
چاپ شماره سریال

در اکثر مواقع شماره سریال فاکتورهای رسمی با «۰۰۰۱» آغاز می شوند.
ثبت جزئیات دقیق معامله

با استفاده از نرم افزار صدور فاکتور به راحتی می توانید مشخصات محصول و یا خدمات ارائه شده اعم از: کد کالا و خدمات، تعداد، مبلغ، درصد تخفیف، عوارض، کسورات و ... را در فاکتور ثبت نمایید و به این ترتیب سندی مطابق با استانداردهای دارایی داشته باشید.
ثبت شرایط کلی فروش و نحوه انجام معامله

در صورتی که هنگام انجام معامله، شرایط خاصی ایجاد شد و یا الزاماتی از سوی طرفین معامله تعیین گردید، باید به وضوح و بدون خط خوردگی در فاکتور رسمی درج گردد.
مهر و امضا طرفین معامله

همان طور که می دانید به منظور تایید صحت و اعتبار اطلاعات ثبت شده در داخل فاکتور حتما لازم است مهر و امضا بر روی آن درج گردد.
با ویژگی های فاکتور رسمی مورد تایید دارایی نیز آشنا شدیم و دانستیم یکی از راه های تشخیص آن از فاکتورهای غیررسمی توجه به همین اطلاعات کامل و جزئی ثبت شده در آن است. همچنین عموما فاکتورهای غیررسمی برای محصول و خدمات با مصارف شخصی صادر می گردند.
و اما... حتما می دانید که ثبت تمامی این اطلاعات برای صدور فاکتور در شرکت های بزرگ که روزانه با تعداد زیادی از مشتریان حقیقی و حقوقی سر و کار دارند، کار بسیار حساس و دقیقی بوده و به صورت دستی امکان پذیر نیست! بنابراین برای جلوگیری از بروز خطا و اختلال در محاسبات، نرم افزار صدور فاکتور طراحی گردید تا بتوان در کمترین زمان ممکن، انواع فاکتور را بر اساس پارامترهای مورد نظر شخصی سازی نمود. در ادامه بیشتر با قابلیت های این نرم افزار آشنا خواهیم شد.

نرم افزار صدور فاکتور | از چاپ فاکتور رسمی در فرمت دلخواه تا نظارت دقیق بر موجودی انبار

مهم ترین قابلیت های برنامه ساده صدور فاکتور برای افزایش سرعت فروش و ارتباط موثر با مشتریان
لازم به ذکر است استفاده از نرم افزار صدور فاکتور، تنها به منظور صدور فاکتور رسمی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه دارای قابلیت های متعددی است.
به عنوان مثال؛ انواع برنامه انبارداری و صدور فاکتور رایگان در بازار عرضه شده که علاوه بر امکان شخصی سازی فاکتورها می توان امور مربوط به موجودی کالاها در انبار را نیز به راحتی در این نرم افزار انجام داد. در ادامه به بررسی امکانات این نرم افزار می پردازیم.
قابلیت اتصال به انواع سخت افزارهای فروشگاهی و شرکتی

افزایش سرعت فروش با اتصال به بارکدخوان و پرینتر
قبلی بعدی