حسابداری آنلاین آمرال

اقدامات ابتدایی بعد از ثبت نام در سایت حسابداری آمرال

20 تیر 1402 دسته بندی : آموزش
آموزش دوم: بعد از ثبت نام در سایت برای استفاده از امکانات حسابداری باید قسمت های ضروری شرکت یا کسب و کار خود را کامل کنید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید. اولین قسمتی که باید به آن اهمیت دهید بخش مقادیر مورد نیاز می باشد که در تصویر زیر دور آن خط قرمز کشیده ایم.

این بخش از حسابداری آنلاین آمرال خود به پنج زیرمجموعه تقسیم شده است به ترتیب :
1- نرخهای مالیاتی
2- دسته بندی
3- واحدها
4- فیلد سفارشی
5- نوع قرارداد
که در زیر به آنها می پردازیم:

1- نرخهای مالیاتی

همان طور که از اسم این بخش پیداست , هر نوع مالیاتی که در فاکتورها نیاز دارید را باید ابتدا در این بخش ایجاد نمایید و بعد از آن در هنگام ایجاد هر کالا نوع مالیات آن را نیز انتخاب کنید تا در فاکتور محاسبه گردد. در تصویر زیر نحوه ایجاد آن را می توانید ببینید.

2- دسته بندی

این بخش , بخش مهمی در سایت می باشد و شما باید دسته بندی های مختلف را برای کارهای مختلف خود ایجاد نمایید. به طور مثال شما فروشنده گیاهان دارویی و ادویه جات هستید. برای هر دو باید دسته بندی جداگانه ای ایجاد نمایید و همین طور برای انواع درآمدهای خود دسته بندیهای مناسبی ایجاد نمایید تا در ایجاد سندهای حسابداری بتوانید از آنها استفاده نمایید.همینطور می توانید رنگهایی به این دسته بندیها اختصاص دهید تا در چارتهای سایت به صورت گرافیکی نمایش داده شوند. در تصویر زیر نمونه ای از این دسته بندی ها برای استفاده در اسناد حسابداری می بینید.

3- واحدها

هر کالایی که بخواهید فاکتور بزنید واحد مخصوص خود را دارا می باشد. مانند کیلوگرم , لیتر, بسته, کارتن و غیره. در این بخش شما باید با توجه به نیاز های خود واحدها را ایجاد نمایید تا در اسناد حسابداری خود استفاده نمایید.

4- فیلد سفارشی

ممکن است شما در جایی از نرم افزار یا فاکتور خود , فیلدی نیاز داشته باشید که در فاکتور پیشفرض وجود ندارد. در این بخش می توانید فیلد خود را ایجاد نمایید و در بخش مورد نظر خود به آن دسترسی داشته باشید.

5- نوع قرارداد

بخش نوع قرارداد برای ایجاد انواع قراردادهایی است که بعدا در بخش قرارداد ممکن است نیاز داشته باشید. بعد از ایجاد انواع مورد نیاز می توانید در هنگام تنظیم قرارداد به این نوع قرارداد هم دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که تمام این موارد گفته شده در بالا را می توانید در هر زمان تغییر , حذف یا دوباره ایجاد نمایید.