ویدئو قبلی

Tech Talk ارتقای نقطه عطف بزرگ مک لارن در اتریش | Tech Talk
12:00

ویدئو بعدی

فرمول یک ویدئو دور پل پوزیشن مکس ورشتاپن | گرندپری اتریش 2023 | پیرلی
12:00

Share

فرمول یک خلاصه اسپرینت گرندپری اتریش 2023

مکس ورشتپن بار دیگر با پیروزی در مسابقه اسپرینت گرندپری اتریش دست نیافتنی شد. ورشتپن این پیروزی را از پول به پرچم دیگر با سهولت بسیار آشنا که تا به حال در این فصل تسلط داشته است، برد و هم تیمی او در ردبول، سرخیو پرز، سوم شد و کارلوس ساینز از فراری به مقام سوم رسید.
این چهارمین پیروزی ورشتاپن در مسابقه اسپرینت پس از قهرمانی در گرندپری بریتانیا در سال 2021 و در ایمولا و اتریش در فصل گذشته است. او راننده ای است که علیرغم اینکه ذوق چندانی برای آن ندارد، به راحتی بیشترین موفقیت را در این فرمت داشته است.
مکس ورشتاپن در GP اتریش به عنوان چهارمین پول پوزیشن متوالی مسابقه را شروع کرد.
در این فصل، او اظهاراتی را مطرح کرد که نشان می‌دهد تغییرات فرمت می‌تواند او را تشویق به ترک ورزش کند و طول تقویم و خواسته‌های اضافی آخر هفته‌های شش مسابقه اسپرینت را زیر سوال برد. با این وجود، او یک بار دیگر در صدر اسپرینت قرار گرفت و برتری خود را در 24 دور افزایش داد.
قهرمان جهان در این فصل فرمی مثال زدنی داشته است و انتظار دارد که این پیروزی را با برد روز یکشنبه از ادامه دهد. برای ردبول، سلطه آنها همچنان ادامه دارد، آنها در تمام فصل در مسابقات GP و اسپرینت ها بدون شکست باقی ماندند.
در شرایط مرطوب و در باران ملایم و مداوم، ورشتپن به سختی توسط پرز به چالش کشیده شد، او با از داخل و در پیچ یک، هلندی را پشت سر گذاشت. در پیچ 3 ورشتپن پرز را از داخل پیچ به بیرون هل داد. در حالی که این دو با هم رقابت می کردند، مکزیکی رتبه دوم را به نیکو هولکنبرگ از تحویل داد.
ورشتاپن و پرز از یکدیگر ناراضی بودند و احساسات خود را به تیم نشان دادند. او خطاب به تیم گفت: «پیچ یک اصلا خوب نبود. این می تواند یک مشکل واقعا بزرگ باشد، ما باید در مورد آن صحبت کنیم."
بعد از آن, ورشتاپن هوای پاکی در پیش رو داشت و بلافاصله سه ثانیه با هولکنبرگ فاصله انداخت. پرز , هولکنبرگ را در حالی که مسیر شروع به خشک شدن می کرد، شکار کرد. در دور 12، پرز سرانجام از هولکنبرگ گذشت.هولکنبرگ یک دور بعد نیز به سرعت جای خود را به ساینز داد.
جورج راسل در حالی که چیزی برای از دست دادن در پانزدهم شروع کرده بود، در دور هفدهم با استفاده از لاستیک خشک برای مرسدس بنز خود قمار کرد و لوئیس همیلتون که در رده هجدهم شروع کرده بود، یک دور بعد از او تقلید کرد. ورشتاپن هیچ دلیلی برای استفاده از این فرصت نداشت، بنابراین با تمام لاستیک اینترمدیت کار خود را به پایان رساند.

ویدئوهای مشابه

دیدگاه

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید