ویدئو قبلی

12:00

ویدئو بعدی

Tech Talk ترمزهای خودرو فرمول یک چگونه کار می کنند؟
12:00

Share

فرمول یک خلاصه گرندپری F1 اتریش 2023 در 30 دقیقه

یک مسابقه پر جنب و جوش شامل بالا و پایینهای زیاد ، جریمه های زمانی و چند سیفتی کار در اتریش انجام شد. لیدری مکس ورشتاپن بعد از 249 دور متوالی ,وقتی برای تعویض لاستیک به پیت استاپ وارد شد به پایان رسید و هر دو فراری او را پشت سر گذاشتند.
آلونسو تنها راننده با لاستیک هارد در ده رده بالایی گرید بود. لوییس همیلتون در یک استارت عالی یک رده بدست آورد و لندو نوریس را با آلونسو درگیر کرد. اما بعد از چند لپ لندو با داشتن لاستیک مدیوم از آلونسو جدا شد و به لوییس حمله ور شد که در همین حین در پایین گرید هم درگیری های زیادی بود که سنودا باعث آمدن سیفتی کار شد و مجبور به تعویض بال جلو شد.
پرز و راسل بر سر رده 11 به رقابت پرداختند که پرز موفق بود و بعد از راسل از آلبون نیز عبور کرد. ساینز پشت لکلرک گیر کرده بود و با داشتن دی آر اس به راحتی می توانست عبور کند ولی دستور تیمی مانع از این کار می شد.
در ویجوال سیفتی کار بعدی بیشتر راننده ها تصمیم به تعویض لاستیک گرفتن و از مدیوم به هارد آمدند .مرسدس با دبل استک لاستیک های لوییس و راسل را تعویض کرد. در دور دوم سیفتی کار دو راننده فراری نیز دبل استک کردند و باز هم مدیوم انداختند.
هولکنبرگ با از دست دادن پاور یونیت در پیچ چهار از مسیر و مسابقه خارج شد.
آلونسو با لاستیک هارد به آرامی خود را به رده های بالاتر نزدیک کرد . لوییس 5 ثانیه پنالتی برای لیمیت ترک دریافت کرد که در پیت استاپ دوم آن را سرو کرد و از آلونسو باز ماند. درگیری ساینز و پرز برای رده سوم نکته مثبت مسابقه کسل کننده اتریش بود. در چند دور همه را به وجد آورده بودند که در نهایت پرز با سرعت عجیب ماشین خود در دی آر اس از ساینز عبور کرد و به رده سوم رسید. پرز مسابقه خود را از رده پانزدهم شروع کرده بود.
ورشتپن برای به دست آوردن فاستس لپ در انتهای دور 69 پیت استاپ انجام داد و سافت انداخت.
پایان مسابقه رده ها به این شکل بود:
1 - مکس ورشتپن
2 - چارلز لکلرک
3 - چکو پرز
4 - لندو نوریس
5 - فرناندو آلونسو
6 - کارلوس ساینز
7- جورج راسل
8- لوییس همیلتون
9 - لنس استرول
10 - پیر گزلی
11 - الکساندر آلبون
12 - جو گوان یو
13- سورجنت
14 - استبان اکون
15 - ولتری بوتاس
16 - اسکار پیاستری
17 - نیک دِوریس
18 - کوین مگنوسن
19 - یوکی سونودا
20 - نیکو هولکنبرگ

ویدئوهای مشابه

دیدگاه

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید