ویدئو قبلی

فرمول 2 برنامه Chasing The Dream پشت صحنه فرمول 2 مجارستان
12:00

ویدئو بعدی

12:00

Share

فرمول یک تقویم فرمول یک در سال 2024 اعلام شد

تقویم مسابقات جهانی فرمول یک 2024 دیشب رونمایی شد که شامل 24 مسابقه است که از بحرین آغاز شده و در ابوظبی به پایان می رسد. در این فصل، برای اولین بار از سال 1985، یک مسابقه فرمول یک در روزی غیر از یکشنبه برگزار می شود، آن هم مسابقه افتتاحیه فرمول یک لاس وگاست است که در ساعت 22:00 به وقت محلی برگزار می شود.
در سال 2024، مسابقات بحرین و عربستان سعودی(به دلیل شروع شدن ماه مبارک رمضان) نیز در شنبه برگزار خواهد شد که با لاس وگاس یعنی سه مسابقه را در روز شنبه خواهیم داشت.

این بدان معناست که همه چیز برای دو رویداد افتتاحیه یک روز به جلو تغییر می کند، برگزاری روز رسانه ای در چهارشنبه، دو مرحله تمرینی در روز پنجشنبه، تمرین سوم و مرحله تعیین خط در روز جمعه، مسابقه هم در روز شنبه!
تقویم‌های فرمول یک، دارای متغیرهای زیادی هستند، برخی از مسابقات باید در زمان‌های خاصی از سال برگزار شوند در غیر این صورت هوا برای مسابقه خیلی گرم یا خیلی سرد خواهد بود.

به همین دلیل، تنظیم زمان برگزاری هر مسابقه ای خودش یک چالش بزرگ است.
در راستای ایجاد تقویمی با تمرکز منطقه ای تر که به نوبه خود باعث پایداری بیشتر این ورزش می شود، سه مسابقه برای سال 2024 موقعیت خود را تغییر داده اند.
مسابقه ژاپن از سپتامبر به آوریل تغییر می کند و مستقیم به فصل شکوفه های گیلاس می رویم.
اکنون حمل و نقل می تواند از استرالیا به ژاپن و سپس به چین حرکت کند تا کارایی لجستیکی نیز بهبود یابد.
 

لجستیک فرمول یک

  مسابقه آذربایجان از ماه آوریل به سپتامبر منتقل می شود و اولین مسابقه پشت سر هم با سنگاپور است.
و در نهایت مسابقه قطر از اکتبر، به هفته اول دسامبر منتقل شده است.
چین قرار است برای اولین بار از سال 2019 در تقویم فرمول یک ظاهر شود. (غیبت آن به دلیل مشکلات مداوم ارائه شده ویروس کوید-19 بوده است.) فرمول یک در فصل 2024، 24 مسابقه خواهد داشت که دارای تعطیلات تابستانی سنتی سه هفته‌ای در ماه آگوست و سه هفته استراحت بین سنگاپور و آستین، یک تنفس دو هفته‌ای بین برزیل و لاس وگاس است.

ویدئوهای مشابه

دیدگاه

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید